Dodge SRT Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
Joined
·
2,338 Posts
ok for the street. looks like an OK bargain. good luck.
 

·
Registered
Joined
·
4,547 Posts
again someone trusting their and their family's lives to ebay BRAKES! I wouldn't do it dude. At least get powerslot if you're gonna get aftermarket rotors...xdrilled is a no no.
 

·
Registered
Joined
·
2,654 Posts
Discussion Starter · #5 ·
hercfe said:
...xdrilled is a no no.

And why is that? I haven't looked into brakes that much until now. I'm going with the Hawk pads, but wasn't sure on the rotors. I haven't cheaped out on anything whatsoever on my car yet, and just wanted some opinions on these.
 

·
Registered
Joined
·
1,163 Posts
EDISKRAD EHT said:
hercfe said:
...xdrilled is a no no.

And why is that? I haven't looked into brakes that much until now. I'm going with the Hawk pads, but wasn't sure on the rotors. I haven't cheaped out on anything whatsoever on my car yet, and just wanted some opinions on these.

they crack, they warp, they shatter..hmm...anything else?

crossdrilled rotors are designed for the track, and that's where they need to stay. MANY, MANY, MANY teams especially professional roadracers, are even beginning to move away from drilled rotors and twoards carbon/carbon or heavily slotted. If you really want the garbage for the looks..then fine, just dont ever push your car on them.
 

·
Registered
Joined
·
12,712 Posts
Pureadrenalin9019 said:
EDISKRAD EHT said:
hercfe said:
...xdrilled is a no no.

And why is that? I haven't looked into brakes that much until now. I'm going with the Hawk pads, but wasn't sure on the rotors. I haven't cheaped out on anything whatsoever on my car yet, and just wanted some opinions on these.

they crack, they warp, they shatter..hmm...anything else?

crossdrilled rotors are designed for the track, and that's where they need to stay. MANY, MANY, MANY teams especially professional roadracers, are even beginning to move away from drilled rotors and twoards carbon/carbon or heavily slotted. If you really want the garbage for the looks..then fine, just dont ever push your car on them.
Hmm, interesting, I have set of slotted and drilled on now..and no problems. Oh well, maybe next set I'll switch, but for now they are working just fine.
 

·
Registered
Joined
·
414 Posts
had a set of just "drilled" crack on my last car, replaced it, then another one cracked a month later lol, went out did some research and found all the bad shit about them and most people recomment slotted/drilled rotors, got the performance, and non of the problems.
im no brake expert by any means, but ive never heard anyone having a problem with slotted/drilled rotors.

but i agree i sure as HELL would not trust Ebay brakes on my car, i got 4 kiddos :ben:
 

·
Premium Member
Joined
·
2,404 Posts
SNOOPALOOP said:
Pureadrenalin9019 said:
EDISKRAD EHT said:
hercfe said:
...xdrilled is a no no.

And why is that? I haven't looked into brakes that much until now. I'm going with the Hawk pads, but wasn't sure on the rotors. I haven't cheaped out on anything whatsoever on my car yet, and just wanted some opinions on these.

they crack, they warp, they shatter..hmm...anything else?

crossdrilled rotors are designed for the track, and that's where they need to stay. MANY, MANY, MANY teams especially professional roadracers, are even beginning to move away from drilled rotors and twoards carbon/carbon or heavily slotted. If you really want the garbage for the looks..then fine, just dont ever push your car on them.
Hmm, interesting, I have set of slotted and drilled on now..and no problems. Oh well, maybe next set I'll switch, but for now they are working just fine.
Drilled by themselves are fine. They allow the rotor to cool better.

There is also the Slotted, they help with initial bite of the pad to the rotor by the micro abrasions on the edges of the slot.

Together they will cause hot and cold spots which under track conditions (or repeated heavy braking) they will crack between the drilled holes, usually.

Slotted/drilled looks cool which is why most people buy them, but for actual brake performance they are very poor.
 

·
Registered
Joined
·
12,712 Posts
Very interesting..so what's the damn concensus on this???

Drilled/Slotted= Bad?

Just drilled = Bad?

Just Slotted= Bad?

Regular = Bad?


SOmeone please rate these in order

on top being the best..to the worst..

1
2
3
4
 

·
Premium Member
Joined
·
2,404 Posts
Depends on what you want them for. If your heading to the track slotted would be the best IMO. If your always having issues with heat then drilled would be the best.

For daily driving drilled/slotted would be ok, just don't expect them to handle the heat like a slotted or drilled only would. There is also slotted/dimpled rotors that won't crack as much as drilled/slotted but IIRC are still prone to cracking.

In all honesty the factory rotors work fine, from what I remember the Pro AutoX guys run factory rotors with aftermarket pads, something like HawkHP+. I have heard of many people running factory rotors with race pads for 1 lap competitions aswell and even track-days.

For heat the only way to really help with dissapation is to increase rotor width and pad thickness to absorb the head generated, the only way to do that with these cars is to go with a BBK with a larger caliper/rotor combo. For ACR's (if anyone reading this owns an ACR) and are running factory wheels you won't really find anything. Todd at TCE does have a kit that fits, but compared to the factory setup your not gaining all that much. (not saying there are not gains, but your better off changing the struts first IMO to allow 17inch wheels IMO)

For trackdays

1. Slotted
2. Drilled
3. Factory Rotors
4. NOT reccomended drilled AND slotted

Daily driving usually doesn't punish the brakes so you can have whatever you want, but for ultimate performance see above
 

·
Registered
Joined
·
12,712 Posts
Yeah, I believe I'm going to be going back to stock rotors with Hawk pads after these drilled slotted i have on go bad...I really hope they don't crack on me... that would suck big time
 
1 - 13 of 13 Posts
Top